Torstai, Elokuu 1, 2019, 09:14 | Ei kommentteja »

Viisi vinkkiä syksyn alkuun, kun äänenkuormitus lisääntyy.

Rohkaistu, innostu, keskity, hellitä...anna äänesi soida, kantaa ja kestää!


Lauantai, Toukokuu 11, 2019, 16:57 | Ei kommentteja »

Vinkkejä purennan alueen kireyksiä helpottamaan. Lue harjoitukset ensin läpi, valitse sieltä 2-3 mieleen jäänyttä vinkkiä, toista niitä muutaman päivän ajan pari kertaa per päivä. Lisää sen jälkeen yksi harjoitus kerrallaan, muista levätä välillä.  Seuraa myös pään ja kaularangan asentoa.

 


Lauantai, Toukokuu 11, 2019, 16:36 | Ei kommentteja »

Helppoja vinkkejä purennan rentouttamiseksi.

Tee liikkeet 5-8 kertaa, toista 5 kertaa. Pidä tauko jokaisen toistokerran jälkeen.

 


Keskiviikko, Toukokuu 1, 2019, 15:19 | Ei kommentteja »

Äänenkestävyys, lukuisten tutkimusten mukaan keväällä ja syksyllä, on kovalla koetuksella.

Syitä tähän on pitkäkestoinen kuormitus tai pitkä loma/lepokausi. Opettajilla yli kaksi kuukautta. Levon jälkeen äänihuulikudos joutuu äkkiseltään kovalle kuormitukselle, esimerkiksi naisilla äänihuulivärähdysten määrä työpäivän aikana voi nousta miljoonaan kertaan. Yleensä kouluvuoden aloitus sisältää kiirettä ja melua, niin nämä yhdessä ”kesäteräisen” ääntöelimistön kanssa voi saada aikaan turhan ison riskin äänen kannalta. Siispä mitä tehdä?


Keskiviikko, Toukokuu 1, 2019, 15:17 | Ei kommentteja »

Kypsä ääni kaipaa huoltoa

Normaali ääni välillä temppuilee ja ikääntynyt ääni varsinkin. Silti ei kannata luovuttaa, vaan etsiä sellaisia keinoja joilla voi omaa ääntä helliä ja hoitaa.

 





-Kicka-

(c)2019, Kaikki oikeudet pidätetään